Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Γιώργος Σουρής




Πρόγραμμα του Δεληγιάννη
και περί του τι θα κάνη .


΄Επεσαν , έπεσαν λοιπόν , ω φίλοι συμπολίται ,
κι 'είδομεν φως αληθινόν και πνεύμα επουράνιον ...
όπως γευθώμεν και ημείς από το μέγα δάνειον
διότι ενδεχόμενον την άλλη εβδομάδα 
να ροκανίωσιν αυτοί εκ νέου την Ελλάδα .

_

Αλλά προς τι να πάσωμεν σας ερωτώ και πάλιν ;
μήπως δεν έχωμεν κι 'ημείς αρχάς και υποθέσεις 
μη δε θα φέρωμεν κι ' ημείς φρικτήν ανεμοζάλην
 'στας παύσεις , 'στους διορισμούς και εις τας μεταθέσεις ;
Μήπως δεν θ'αναγράψωμεν παντού καινοτομίας ;

_

Πόσα ρουσφέτια έδωσεν αυτός υπέρ του κράτους ;
ας είπωμεν τρισχίλια , προσθέσαμε ακόμα ...
εγώ θα δώσω , κύριοι , και εις τους αποστράτους ,
εγώ θα δώσω 'στους ραχητικούς , πως έχομεν 'στο κόμμα ,
θα δώσω εις τους φίλους μας , θα δώσω στους εχθρούς μας ,
και συνελόντι δε ειπείν εις ξένους και 'δικούς μας .


_


Και είναι τράπουλαις αυταίς που έφερεν εσχάτως ,
να μη γνωρίζεται ποσώς η Ν τ ά μ α  και ο  Φ ά ν τ ε ς ;
μήπως τα σπίρτα άφησε τουλάχιστον 'στο Κράτος ;
μήπως και το πετρέλαιον δεν 'πήρε ο μπιρπάντες ;
Μήπως εκρήξεις κύριοι , δεν έγιναν φρικώδεις ,
μη και τας κεφαλάς ημών δεν θέλει ο Ηρώδης ;


_


Εγώ θα άρω , κύριοι , και την κυκλοφορίαν ,
την ύψωσιν της πίστεως του κράτους θ'αναγγείλω ,
εγώ θα φέρω εθνικήν εν γένει ευπορίαν ,
εγώ και 'στους Αβυσσινούς δυο πρεσβευτάς θα στείλω .
Εγώ το ισοζύγιον θα φέρω 'στην παρτίδα ,
και θα ξηράνω μόνος μου κι 'αυτήν την Κωπαίδα . 


_


Εγώ θα διώξω τον Βοσσέρ και τον Λεζέν προσέτι ,
θα διώξω και τας Γαλλικάς επιτροπάς των δρόμων ,
και μόνον οι Πανέλληνες θα πέρνουνε ρουσφέτι ,
συμφώνως προς το Σύνταγμα του έθνους και τον νόμον .
Εγώ θα φέρω τον χρυσούν αιώνα μάνι μάνι ...
Ζήτω λοιπόν σ'εμέ , σε σας , ζήτω και του Νταλιάννη .